Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2015

Κύμα αντι-μεταρρύθμισης στην παιδεία ετοιμάζεται να φέρει ο Φίλης..

filis_24042015.jpg
 Μεγάλες αλλαγές σε δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο αλλά και στα σχολικά βιβλία προγραμματίζει ο νέος υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης. [iefimerida]
Το περίφημο πολυνομοσχέδιο που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας προ μηνών καταργεί στην ουσία τους περισσότερους νόμους της τελευταίας δεκαπενταετίας. Από τα κυριότερα θέματα που....
επιστρέφουν είναι το ακαδημαϊκό άσυλο στα πανεπιστήμια, οι φοιτητές και οι διοικητικοί υπάλληλοι στα εκλεκτορικά σώματα για την επιλογή πρυτανικών αρχών των ΑΕΙ, ενώ καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και οι νόμοι για την αξιολόγηση ενώ παράλληλα αλλάζει ο τρόπος εκλογής των διευθυντών των σχολείων.

Σχετικά με τις πρυτανικές εκλογές, οι φοιτητές θα ψηφίζουν στο σύνολό τους σε αυτές με αυξημένη συμμετοχή μάλιστα σε σχέση με παλαιότερους νόμους, χωρίς να παρεμβάλλονται οι σύλλογοι και οι παρατάξεις. Οι εκλογές των μελών ΔΕΠ επιστρέφουν επίσης στα τμήματα. Οι «αιώνιοι» φοιτητές που διαγράφηκαν επιστρέφουν, αν θέλουν, με έγγραφη αίτησή τους. Επίσης, αλλάζει ο τρόπος εκλογής των διευθυντών των σχολείων.

Το νέο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων με το οποίο θα εξεταστούν την επόμενη χρονιά οι μαθητές της Γ’ λυκείου προβλέπει ότι οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε τέσσερα μαθήματα αντί για έξι, ενώ η προσθήκη ενός πέμπτου προαιρετικού μαθήματος θα τους εξασφαλίσει μία γέφυρα μεταξύ των πεδίων, προκειμένου να διευρυνθούν οι επιλογές τους. Το σύστημα προσομοιάζει με το σύστημα των δεσμών ενώ θα υπάρχουν και σχολές-μπαλαντέρ, όπως οι Παιδαγωγικές, που θα τις δηλώνουν οι υποψήφιοι από όλα τα επιστημονικά πεδία.

Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θα γίνουν διπλές Πανελλαδικές του χρόνου για να μπορέσουν να εξεταστούν και οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών, δηλαδή οι εξετάσεις θα γίνουν ως εξής:

- Με το ισχύον σύστημα, προκειμένου να συμμετάσχουν οι απόφοιτοι λυκείου παλαιοτέρων ετών.

- Με το νέο σύστημα, το οποίο θα αφορά μόνο τους μαθητές που θα φοιτήσουν το επόμενο σχολικό έτος στη Γ’ λυκείου.

Epikairo: Ο νόμος 4009/2011 για τα ΑΕΙ πολεμήθηκε από την πρώτη μέρα εφαρμογής του, όχι μόνο από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ (εντός και εκτός πανεπιστημίου) αλλά και από την κυβέρνηση της ΝΔ (με τη σύμφωνη γνώμη τότε ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) με το νόμο Αρβανιτόπουλου, ένας νόμος που ας μην ξεχνάμε ποτέ ψηφίστηκε από 255 βουλευτές, χωρίς βέβαια αυτό να λαμβάνεται καθόλου υπόψη τόσο από την ηγεσία Μπαλτά, όσο και από τη νέα ηγεσία Φίλη, ο οποίος θέλει να επιστρέψει τα πράγματα στην παιδεία στην αμέσως προηγούμενη κατάσταση, θέλοντας να μας πείσει ότι δεν πέρασε ούτε μια μέρα από τότε που ψηφίστηκε η μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου.

Το χειρότερο στην υπόθεση αυτή ποιο είναι; Όχι μόνο η επαναφορά ασύλου, αιωνίων φοιτητών και των Συμβουλίων ΑΕΙ, αλλά η δημιουργία ενός "αντι-μεταρρυθμιστικού" κεκτημένου που δύσκολα θα αλλάξει ένας επόμενος υπουργός παιδείας που δεν θα ανήκει στην πολιτική οικογένεια ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ: Εφόσον οι εξαγγελλόμενες αλλαγές ψηφιστούν και ισχύσουν, ποιος "καμικάζι" επόμενος υπουργός Παιδείας θα τολμήσει να κάνει και πάλι αλλαγές, δίχως την αντίδραση των κατεστημένων συμφερόντων, που σίγουρα επέβαλλαν και τώρα την βούλησή τους;

Πέρα των συντεχνιακών αντιδράσεων, θα γίνει για ακόμα μια φορά η παιδεία λάστιχο, προκειμένου να γίνει η επαναφορά της επαναφοράς; Μάλλον όχι, γιατί πέρα της διάλυσης και το πολιτικό κόστος θα είναι ασήκωτο. Χάνεται μια πολύ μεγάλη ευκαιρία ωρίμανσης της μεταρρύθμισης Διαμαντοπούλου στον πυρήνα της ανώτατης εκπαίδευσης, κινδυνεύοντας να μετατραπεί σε μια ανάμνηση "φωτεινής αναλαμπής" ενός πολιτικού συστήματος. Αντί τώρα να συζητάμε το πώς θα μπορούσαμε την μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση να την πάμε ένα βήμα παρακάτω (εμείς ως blog είχαμε καταθέσει την άποψή μας για έναν "καθ' ύλην Καλλικράτη στα ΑΕΙ"), η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ετοιμάζει να μας γυρίσει πίσω, βάζοντας μπροστά και πάλι την ιδεοληψία από το δημόσιο συμφέρον.

Και το πλέον στενάχωρο; Υπάρχει νωπή λαϊκή εντολή που πιστεύουν ότι τους καθαγιάζει..
- See more at: http://www.epikairo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου